یکی از بازیگران زن ایرانی کـه به تازگی بیشتر از گذشت فعالیت کرده هست مـهتاب کرامتی است. ع سراستین ما درون این قسمت از سایت جوان فا قصد داریم بر نوع پوشش این بازیگر زن ایرانی تحلیلی انجام دهیم.با ما درون ادامـه مطلب همراه باشید

در جشن منتقدان؛ با زیباترین پوشش

لباس مـهتاب کرامتی درون جشن منتقدان را مـی‌توان یکی از زیباترین پوشش‌های او عنوان کرد؛ لباسی کـه خلاقیت، ع سراستین درون نقوش روی لباس، به‌خوبی اجرا شده است. ع سراستین مانتویی کـه از لحاظ طرح و فرم کاملا ساده و معمولی بود اما استفاده از نقوش گل و مرغ کاشی‌کاری‌های ایرانی درون لباس، آن را متفاوت و دلنشین کرده بود. حتی شیوه پیـاده‌ نقش روی پارچه نیز خاص بود. نقش کاش‌کاری از سرشانـه‌ها شروع شده و هرچه بـه سمت پایین مـی‌آمد کم‌رنگ‌تر و محو مـی‌شد و این اتفاق درون حاشیـه پایین لباس و سرآستین‌ها نیز افتاده بود. طرح حاوی رنگ آبی فیروزه‌ای و آبی لاجوردی و گل‌های قرمز بود؛ ترکیب زیبای اصیل ایرانی کـه مـی‌توانست درون کنار شالی از خانواده رنگ آبی، سرزنده‌تر و پویـاتر بـه نظر برسد.

در سی‌وسومـین جشنواره فیلم فجر؛ بالابلند بی‌پاشنـه

حضور مـهتاب کرامتی بر فرش قرمز جشنواره فجر سی‌وسوم درون بهمن‌ماه سال ۹۳, معمولا با استایل‌های نیمـه‌رسمـی و کژوال همراه بود. استفاده از کاپشن آبی و شلوار، شال، کیف کج و کفش بدون پاشنـه مشکی؛ استایلی کژوال اما متناسب را به منظور او بـه همراه داشت کـه فرم استایلش، قدبلندتر نشانش مـی‌داد. او احتمالا بـه خاطر قد بلندش، عموما از کفش‌های بدون پاشنـه استفاده مـی‌کند.

در استایلی دیگر از او درون این دوره از جشنواره، بارانی کوتاه مشکی و شلوار جین و بوت‌های بدون پاشنـه را مـی‌بینیم کـه با استفاده از روسری قرمز و مشکی، گرمای ظریفی بـه استایلش بخشیده بود.

اما یکی از استایل‌های کمـی متفاوت‌تر او درون فجر ۳۳، استایلی سنتی‌تر بود. مانتویی با طرح‌های سنتی روی بخش دامن مانتو، یقه و سرآستین‌های آن؛ طرح‌هایی کـه شامل نقوش بته‌جقه ظریف، نقوش کاشی‌کاری‌های ایرانی و نوارهای باریک سنتی، درون رنگ‌های قرمز و آجری و زرد و نارنجی بود. طرحی کـه فاقد هر پیچیدگی هست اما درون عین حال مطابق سلیقه سنتی‌پسندان مـی‌تواند باشد.

در مراسم اکران فیلم «جامـه‌دران»؛ سنتی و خانمانـه

مـهتاب کرامتی درون روز حضورش به منظور اکران فیلم «جامـه‌دران» با مانتویی سنتی کـه در یکی از روزهای فجر ۳۳ نیز بـه تن داشت، حاضر شده بود و این بار این مانتوی سنتی را با شالی قرمز کـه رنگ غالب طرح‌های مانتویش بود و کیفی خانمانـه‌تر، همراه کرده بود.

در جشنواره فجر سی‌وچهارم؛ وقار و سادگی یـا تفاوت و ویژگی؟

شب افتتاحیـه جشنواره فجر ۳۴، مـهتاب کرامتی، کـه خود یکی از طراحان لباس عوامل و تشریفات مراسم بـه حساب مـی‌آمد، استایلی ساده اما متین و سنگین به منظور خود برگزیده بود؛ مانتوی مخمل مشکی جلوباز کـه زیر آن پیراهن مشکی گل‌دار قرار گرفته بود و بوت‌های چرم ساق‌بلند و بدون پاشنـه و شالی کـه درجه رنگی آن با بوت‌ها همخوانی داشت. استایلی مشکی و کاملا ساده کـه گل‌های قرمز و خطوط سفید پیراهن زیر مانتو کـه بخشی از آن از جلوی لباس و بخشی از سرآستین‌ها دیده مـی‌شد، کمـی از سادگی دورش کرده بود. شاید اگر چین‌های روی ساق پای بوت‌ها وجود نداشت و از شالی طرح‌دار و متفاوت استفاده مـی‌شد، استایل او جلوه بیشتری پیدا مـی‌کرد. بـه نظر مـی‌رسد، مـهتاب کرامتی درون انتخاب این استایل خود تلاشی به منظور خاص یـا متفاوت‌بودن نداشته و بیشتر سعی درون حفظ وقار و سنگینی درون عین سادگی کرده بود.

مـهتاب کرامتی را باز هم با استایل‌هایی کژوال‌تر در  فجر ۳۴ شاهد بودیم. استفاده از مانتوی بافت خاکستری درون کنار پیراهن، شال، شلوار، کیف و بوت مشکی درون یک روز کـه استایلی مدرن‌تر و بسیـار شیک بود و در روزی دیگر مانتوی مشکی گشاد کـه با شال خاکستری و شنل پشمـی زرشکی کدر، و کیف کج همرنگ آن و شلوار و کفش مشکی ست شده بود. استفاده از این رنگ و فرم لایـه‌لایـه، درون استایل او گرمای به‌جایی را متناسب با سرمای فصل منتقل مـی‌کرد.

اما یکی دیگر از استایل‌های شاخص و رسمـی مـهتاب کرامتی درون فجر ۳۴،  استایل مخصوص او به منظور فرش قرمز، شامل پیراهن بلند طوسی و آبی و شال طوسی بود، کـه طراحی آن را آنا ثانی بـه عهده داشت؛ لباسی کـه در عین سادگی و پرهیز از هر تزیینات اضافه‌ای، درون طرح کلی لباس همراه با متانت و آراستگی بود. استفاده از دو رنگ ملایم طوسی و آبی روشن [که درون قسمت‌هایی از بخش زیرین لباس مثل یقه، چاک‌های دو طرف، حاشیـه پایین و آستین  لباس خودنمایی مـی‌کرد] درون کنار هم آرامش و لطافت را درون لباس بـه همراه داشت. استفاده از پارچه کـه چین کمـی درون دامن بـه وجود آورده بود و بلندی لباس کـه تا مچ پاها مـی‌رسید، باعث نمایش بلندقدبودن مـهتاب کرامتی شده بود. تفاوت درون دو آستین، از خصوصیـات این لباس بـه شمار مـی‌آمد؛ آستین راست معمولی و چسبان، و آستین چپ که تا آرنج چاک داشته و زیر آستین آبی چسبان دیده مـی‌شد. عناصری مثل این شکل آستین، جنس و لطیف لباس، اکسسواری مثل گردنبند و ست‌ آن با انگشتر و کیف دستی کوچک, لباس او را نزدیک بـه یک لباس شب پوشیده ایرانی کرده بود؛ فرمـی از لباس کـه در زنان هنرمندمان درون مراسم‌های رسمـی بسیـار کم و انگشت‌شمار بـه چشم مـی‌خورد. این پوشش بسیـار متناسب به منظور یک مراسم کاملا رسمـی ایرانی بود و هم‌چنان وقار و متانت این بانوی سینمای ایران را بـه همراه داشت.

در مراسم اکران «کارنامـه چهل‌ساله مـهرجویی»؛ کژوال‌تر

استایل مـهتاب کرامتی درون جشن اکران «کارنامـه چهل‌ساله مـهرجویی»، استایلی کژوال‌تر و راحت‌تر بود. استایلی مشکی. ترکیبی از پالتوی مشکی کـه از کمر کلوش و بلوی آن را باز گذاشته بود و در کنار آن، استفاده از شال بلند مشکی کـه تقریبا بـه بلندی پالتو مـی‌رسید و استفاده از کیف کج چرم و بوت‌های بدون پاشنـه چرم، راحت‌ترش کرده بود. درون این مـیان، شال گردن آبی با سایـه‌های تیره و روشن، تختی یکدست استایل مشکی‌اش را شکسته بود و سرزندگی مختصری بـه آن بخشیده بود.

و درون نتیجه…
مـهتاب کرامتی ثابت کرده چه درون استایل‌های کژوال باشد و چه درون استایل رسمـی، هم‌چنان خوش‌پوش و باوقار است. از لباس‌هایی با طرح‌های سنتی, بیشتر استفاده مـی‌کند و برای مراسم رسمـی لباس‌هایی رسمـی‌تر برمـی‌گزیند. بـه نظر مـی‌رسد او به منظور حضورش درون برخی مراسم مـهم، بـه انتخاب طراح و لباسی مختص خودش مـی‌پردازد. از انتخاب استایل‌های خارج از عرف یـا عجیب، پرهیز مـی‌کند؛ لباس‌های او حتی اگر کژوال باشند، باز هم سنگینی و وقار او را نمایـان مـی‌کنند.

: ع سراستین




[تحلیلی جالب از نوع پوشش مـهتاب کرامتی + عکس ع سراستین]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 23 Jun 2018 07:08:00 +0000